Friday, January 6, 2012

orang penang bawak orang johor ke bukit bendera hahaha

hari khamis sembang ngan husband, jom kita bawak yun jalan2 penang..kesian pulak datang sini tapi tak g jalan2..ingat nak ke bukit bendera tapi macam tutup aje..

pagi jumaat saya hantar netbook ke teman sekerja..sembang punya sembang masuk bab bukit bendera..eh dah bukakla bukit bendera kak,mashi baru p semalam..eh ye ke..alamak..kene p ni..msg kat mashi,confirm dah bukak bukit bendera tu..so saya balik rumah, bangunkan hero2 MAlaya tu..

jam 1045 pagi kami zassss ke bukit bendera..waaa lama sungguh tak naik, last pada 2006, lepas kawin bawak yun jalan kikiki..

tren dah berubah..tringat dulu masa tahun 1998 lepas spm, saya dan rakan2 travel ke penang, lepak rumah mak yong hehe kami naik tren yg kaler merah tu..sekarang dah moden dah..sejuk?takla sejuk tahap menggigil tapi ok la..hehe kami cuma tengok pemandangan n naik sampai takat taman permainan..tang lain tu kami tak p...malas nak spend rm30 naik keta kecik n jalan2 tempat lain kikiki punya kedekut eh..

tapi pendapat saya kepada kementerian pelancongan, tolong upgrade taman di puncak bukit itu..saya rasa perlu lebih banyak pokok2 ditanam di situ..yang sekarang ni taman permainan yg kering kontang pada saya..mesti lebih cantik lagi kalu upgrade taman tu..baru berbaloi naik tangga tinggi2 hehehe

parking pulak jauh maa..ada nampak parking bertingkat tapi takleh pakai lagi..rugi sungguh..
dah abis ke bukit bendera, kami ke kapitan tapi parking full..terus ke padang kota.kedai makan banyak tutup api ada bahagian yg bukak..saya order pasemboq..husband saya tengok2 aje saya amik..takut kene bayar berpuluh2 hahaha..uiiiih banyak jugak dapat..rm18 tuuuu..pesan air milo n nasik goreng berkurun nak siap..sampai makan pasemboq dah abis dah..last2 saya p bayar pasemboq n laicikang saya..kami balik terus..rasanya depa tak buat pon..haiiiii hangpa ni nak kene semboq ngan aku ka,,,,hahha

last2 balik naik feri..cepat sungguh perkhidmatan feri pada petang tu..yiehaaaaa..

sampai bertam, terus amik ammar ariff ehehehe..next time mama bawak ammar arif pulak yek..








No comments: