Saturday, January 7, 2012

jepun oh jepun..awan okinawa bila la dapatku lalu huhu

saya jarang tengok majalah 3..kadang2 jek..tapi malam ini saya tertarik nak tengok sebab dokumentari yang dibawakan amat kena dengan minat saya iaitu JEPUN.. hehe..i wish one day i will step my foot in japan..

cerita pulak pasal okinawa..satu tempat di mana seorang penulis pulut sakura serunding kasih, kak leyla shuri ,rakyat singapura yang bermaustautin di okinawa, berkahwin dengan rakyat jepun yang seringkali saya hendap blognya yang seringkali berkongsi pengalaman hidupnya di sana..cantiknya hidupan marin di lautan okinawa tu,juga dikenali dengan kampung Ogimi di mana umur penduduknya terpanjang di dunia..alahai makcik umur 79 kot tadi siap makan terus salad yg dia tanam..fresh giler!

jepun : saya dah biasa dengan jepun..dari kecil asik menonton cerita2 jepun..ryn hanikoma, maero attack.p yg tu la yg sangkut hahhaha.banyak lagi waaaaa kalau dapatla rtm siarkan kembali cerita2 tu mmg takkan saya lepaskan peluang tu bila dah moden ni, banyakla sangkut dengan filem2 or drama moden jepun dan budayanya saya suka..begitu jugak dengan alam sekitarnya yang cantik sangat!

semoga satu hari nanti saya akan dapat menjejakkan kaki ke jepun..insyaallah..amin.

oh ya..menarik sungguh presentation majalah 3 kali ini..nampak segar dan interesting..semoga lebih menarik sisipannya pada masa akan datang ya..

2 comments:

JahRera said...

as salam cheyantie,

terima kasih buat catatan okinawa. nanti saya link dgn blog ini.

.:chEyaNtie:. said...

terima kasih kakak kerana sudi link kan blog saya ni.salam perkenalan ya :)