Thursday, August 26, 2010

mari bermain play doh





assalamualaikum dan salam sejahtera kawan2..
nak berehat sekejap..hehe
beberapa hari sebelum ini saya ada baca blog mama miya..bila saya fikir2, saya banyak meninggalkan masa untuk perkembangan ammar..huhuhu ammar banyak main dengan kawan2 yg besar sikit dan kesannya amat jelas, lebih agresif dan perkataan2 yang dikeluarkan tu menakutkan saya ..
so saya dapatkan playdoh n alas..hari pertama saya bawak balik, ammar so excited..saya main2 dengan ammar, buat ular, cendawan daripada play doh tu..makcik2 dia pon join sama..so 1st day hasilnya ialah hewan hewan :) yang disukai oleh ammar termasuk kikie dia hehe
lepas habis, saya ajar dia untuk kemas semuanya..
semalam lepas berbuka, saya ingatkan ammar untuk bermain play doh lagi. insyirahnur pulak mengantuk dan saya tido kan insyirahnur di tingkat atas..bila saya turun ,wah wah wah...seronoknya saya..rupanya makngah ammar ajar buat itik..ada mainan itik yg boleh ditekap.itik tu sebenarnya dijadikan sasaran utk menembak daripada pistol mainan ammar hehehe..
saya tengok ammar boleh uli doh jadi bulat, lenyek bagi rata pakai tempat isu play doh pastu tekap itik, keluarkan hasil tekapan tu..hehhe
wah wah wah..menarik..mama pon snap la gambo ammar..bukan main lagi suruh mama dia amik gambo..sikit jek sempat uplod..malam nanti uplod lagi..yang bestnya, bila saya ajak dia pegi tido , dia nak pegi..saya pegi dapur sekejap..tiba2 amar dah ada di dapur.saya tanya, ammar kemas dulu barang2 tu.dia kata dah..saya tak caya, bila pegi tengok, betul2 dia dah kemas.playdoh dah siap dimasukkan ke bekasnya, alas dah digulung2..huwa huwa huwa..terharu mama
amat rugi kita tertinggal perkembangan anak kita..

No comments: