Thursday, August 12, 2010

ESP memberi kesan..:

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan2...
hari ini hari kedua kita berpuasa..alhamdulillah, sehari berpuasa, susu masih stabil lagi hehehe berkat makan vitamin shaklee dan energizing soy protein (ESP) la tu..sewaktu berbuka, saya tambahkan ESP..alhamdulillah, badan pon tak la letih2 sangat..kiranya bila dah petang tu masih kuat lagi, taklah rasa lemah or letih sgt sementara menanti waktu berbuka..harapnya kali ini berterusan la yek..
saya campurkan ESP ke dalam minuman saya sewaktu berbuka dan bersahur..sedap..sedap..hehe masih nak membiasakan diri dengan soya sebab saya mmg dah lama tak minum soya..sejak bersalinkan insyirahnur...mungkin nak kene beli air perisa oren..kali ni saya minum dengan jus roselle..alamak, rasanya lain la hehhe cuma masalah sekarang ini air kurang diminum..tak sampai 2 liter kot..biasanya 1 hari saya akan consume 2 liter..so lepas berbuka n waktu senggang antara berbuka dan sahur, harus saya minum banyak air agar tidak dehydrate hehe harap2 saya berjaya la..begitu juga anda..kena maintain kan semua agar susu saya tidak terjejas hehehe
dah lama saya tidak merasai solat terawih di masjid atau surau. memandangkan insyirahnur dan ammar yang perlu dijaga, dikorbankanlah solat terawih itu..boleh saja buat di rumah kan. mmg la boleh saja dibawa anak ke surau yang dekat sangat ngan rumah tapi keadaannya mungkin tidak bersesuaian untuk insyirahnur..maybe tahun2 hadapan la. insyaallah..masa tu kami dah duduk di rumah sendiri la hehe. penting ni, kita nak memperkenalkan anak2 kita kepada masjid dan surau agar dia dekat dengan Allah, dekat dengan kita juga..tahu bahawa masjid juga boleh dikunjungi pada bila-bila masa, untuk bermacam2 aktiviti berfaedah, bukan hanya untuk solat sahaja :)..
hmmm...saya masih berusaha untuk mengejar pahala..harus saya berlari dengan lebih kuat untuk melawan apa sahaja yang menjadi halangan saya :)..anda bagaimana?selamat berpuasa..:)

No comments: