Wednesday, December 10, 2008

aidiladha dan bako sate!



assalamualaikum dan salam sejahtera...
alhamdulillah,kita baru sahaja menyambut aidiladha..iaitu hari raya Qurban..
alhamdulillah..tahun ini, dapatla arwah abah dihajikan..
alhamdulillah..pakcik,makcik,pak long, pak lang dan mak chaq sihat dan telah menjalani ibadah haji dengan sempurna..semoga mendapat haji yang mabrur....kami menanti kepulangan haji dan hajah..

alhamdulillah..kali ini aku beraidiladha di kampung suamiku sahaja..tak dapat pulang berhari raya bersama adik2 di jb memandangkan penang hanya cuti sehari sahaja..

pagi raya sempatla aku masak lodeh dan rebus mini ketupat..mak mentua suruh buat kikikiki..tak tau la rasenyer macamane tapi yg pasti aku rase sedap kikikikiki...semangat weh nak buat..tak nak aku malukan orang johor kaaaan hehehe..

malam tu kami sekeluarga bakar sate kat tepi rumah..tetamunya adalah kami sendiri dan sanak saudara yg dekat2 umah ni ...seronok bersembang ramai2..mengeratkan silaturahim antara keluarga....tu la yg diharap2 kan..

yg tukang bako sate tu, my hero la kan hehehe..nyum nyum nyum...kami beli sate mentah 250 cucuk..alhamdulillah..selesai jugak la sate tu..tinggal 30 batang aje..kikikiki...

semoga hari raya aidiladha mendatangkan sinar kebahagiaan kepada kita semua..amin

5 comments:

rad said...

meriahnyer mak............uhm..nyum..nyum..sdpnyer makan satay...

.:chEyaNtie:. said...

begitula kemeriahannyer rad oi hehhee...ala biasa ajer...bersembang2..lawak melawak hhehehe stail orang kampung ,takpon stail keluarga ni mmg gni hehhe

ha_si_na said...

woit sedap gile....aku pun nak pengsan makan daging korban tiap hari.....

azzahh said...

nampak menjadi lodeh hang tu....ehehe..amboi meriahnyer..250 cucuk berapa orang leh makan ekkk?

.:chEyaNtie:. said...

hehehehe menjadik sangat lodeh aku beb bebbbbbbbbb kikikiki mak mentua aku siap tolong mesin kelapa n perah skali beb hehhehe tu yg menjadik tu hehehe

250 cucuk banyak gak kan..aritu aku kire2 dalam 20 orang kot aritu yg makan..ala baget sorang makan 10 batang la..hhehe

kitorang beli sate mentah sorang brader sate..set bako sate tu dah ader kat umah sbb abang rajin wat bbq ramai2