Saturday, November 8, 2008

xpdc gua gendang di pengkalan hulu, perak


assalamualaikum dan salam sejahtera..

huah huah..arini adalah sungguh menyeronokkan dan mencabar sbb pegi xpdc ke gua gendang di pengkalan hulu, perak...area baling and berdekatan dengan betong, sempadan thailand..tu la first time datang ke gua gendang n gua itik..

perjalanan daripada bukit mertajam mengambil masa lebih kurang 2 jam la..panorama yg sungguh indah..dan menenangkan..dan dapat releasekan tension hehehe

adventure jugak la kat situ..mula2 melalui trek yg menuruni bukit..pastu masuk gua yg airnya sedalam paras dada aku la..pastu daki bukit 90 darjah n masuk gua yg sungguh indah..meredah air dalam gua tu..aduh aduh.. ader gak sekali dua tu tombang hehehe tersangkut kayu n batu..memang best..u all pon bole cuba..
semasa berada dalam gua.kami mengambil kesempatan utk berkumpul di satu tempat yg lapang dan tutup semua lilin yg dibawa...adussssss gelap sesengguh-sungguhnya...ya allah...syukur sgt2 sbb aku masih dikurniakan mata utk melihat..sunyi dan hening..aku terfikir...patutla orang zaman dulu suka bertapa mencari ketenangan di gua kadang sampai bertahun2..sebab kat gua ni gelap, ada ketenangan..bunyi air yang mengalir kedengaran..sungguh mengasyikkan...ewahh

pegawai belia dan sukan daerah baling yg arrangekan..rupa2nya..orang yg guide kami tu adalah OKU..sebelah kakinya kudung..memang la aku respek sama dia..gua caya lu beb..bayangkan kaki kudung sebelah, jari tak sempurna boleh meredah hutan, gua, air yg deras tu dengan berbantukan sebatang tongkat.gua respek lu bro!

skang ni aku kat depan pc ngah tuam kaki yg tegang rasenyer ni ngan ais..lenguhnya tak terkire..mungkin sbb banyak menggunakan kekuatan otot peha utk naik dan turun bukit dan juga meranduk air..huhuhuhu..pasni nak sapu FLANIL plak..esok sure tegang giler peha sampai payah nak jalan huhuhu..

lagik satu seb baik pacat kurang..kalo tak..adus..tapi biler cek,ader gak sekor yg sangkut..seb baik pacat tu dah blah..kalo tak, mmg mengamok la aku heheehhe geli beb..

okla...korang tgk la gambo2 tu..tapi gambo tak menarik sangat sbb aku amik dr enset kawan..aku tak bawak dgcamla..takot terkorban dgcam aku tuh hehehe...
anyway...hari ini sungguh menyeronokkan dan mengurangkan tensen aku nih...alhamdulillah

No comments: