Monday, October 6, 2008

kerja kerja kerja..

assalamualaikum dan salam sejahtera...

kata orang,selagi tak tutup mata,kerja kerja kerja..

...arini dah mula kerja..mood pun dah kurang..nasib baik tak masuk office..hanya mesyuarat di hq dan persiapan untuk aktiviti selama 2 hari di institusi..lega..3hari tak masuk office..lega..(??)

kenapa?mungkin mood berhari raya masih lagi berjaya menandingi mood kerja..mungkin tempat kerja menjadi tempat yg tidak seronok utk bekerja?mungkin juga kerana sifat 'tak rajin' menebal?..

jawab!mood kerja mesti berusaha utk menandingi mood hari raya..mood kerja mesti menang agar aku boleh bekerja dengan sepenuh ati..lawaaaaaaan...seranggggggggggg....

jawab lagi..aku mesti menjadikan tempat kerjaku sebagai tempat yg seronok bekerja agar mood aku untuk bekerja hidup kembali..positifkan mindaku terhadap segala anggapan2 negatif di batu jemalaku supaya aku kembali terjalin utk bekerja..

jawab lagi..sifat tak rajin yang semakin tebal itu patut dikikis agar tak jadik tebal supaya aku bole bekerja dengan semangat kerja yg menebal, setebal dengan kerajinanku..malahan tebal lagik..

ape yg aku pilih? ....

1 comment:

$@m said...

yantie... masakan aku tak kenal ko... bukan ke kita sekelas dari form 4 lagi....