Tuesday, October 18, 2011

mereka terkena atau dikenakan?



hmm..saya termangu-mangu apabila mendengar cerita seorang sahabat yang rupanya terkena buatan/sihir orang menjadikan dia sering sakit, demam, tidak dapat mengawal emosi, sering marah-marah..


ceritanya juga dua teman sepejabatnya juga terkena buatan /sihir tetapi keadaan mereka lebih teruk sehingga terkena busung ..ya allah..hampir tidak percaya saya...saya tidak menyedari permasalahan ini kerana saya tidak pernah terdengar mereka sakit atau desas desus lain...kami bukan bekerja di tempat yang sama..kami berjauhan..(nauzubillahiminzalik..ya allah jauhilah teman2 sepejabatku daripada perkara terkutuk ini..)


ya allah ya allah...itu sahaja yg mampu saya katakan...saya mendoakan kepada sahabat saya itu kekuatan untuk melawan sihir tersebut..bukan sahaja dirinya bahkan keluarga juga terkena tempiasnya..saya mendoakan kepada sahabat dan keluarganya..


ya allah ya allah..

saya berdoa kepada allah supaya sahabat-sahabat saya dan keluarganya diberikan kekuatan untuk melawan sihir tersebut..


ya allah ya allah..

saya berdoa supaya sahabat-sahabat saya dan keluarganya ditunjukkan jalan untuk mencari penawar kepada sihir tersebut..


ya allah ya allah..

saya berdoa supaya mereka dan keluarga sembuh daripada sihir tersebut..


ya allah ya allah..

saya berdoa supaya allah bersihkan hati si penyihir itu daripada kekotoran...


ya allah ya allah..

saya berdoa supaya allah membukakan hati si penyihir untuk menghilangkan segala sihir-sihir tersebut daripada sahabat-sahabat saya..


ya allah..

sebagai hambaMu yang lemah...aku merayu kepadaMu ya Allah..berilah petunjuk dan hidayahMu kepada sahabat-sahabatku dan juga penyihir itu..


amin amin..

p/s...saya teringat zaman sakit mak saya sebelum meninggal dunia..kata si pengubat, mak saya terkena buatan orang..wallahualam..sekiranya benar, saya maafkan orang yang mengenakan mak saya itu..

No comments: