Wednesday, October 19, 2011

cikgu cikgi cikga~tukar kerjaya?





semalam semasa saya blog walking, nak cari info pasal lanskap, pokok-pokok yang boleh ditanam kat laman sekangkang kera saya tu..saya terjumpa satu blog cikgu ni yang menarik..









alamak saya terasa macam terimbas zaman sekolah dulu, zaman jadi cikgu ganti bersalin di SK Sri Amar ( tu yg nama anak pertama saya ammar muarhkakaka) dan juga cita-cita asal saya yang nak jadik cikgu..sebenarnya saya mmg nak jadik cikgu..tapi bila kakak saya dah jadik cikgu, saya ubah pulak cita-cita sebab saya rasa tak yah lah ramai-ramai dalam family nak jadik cikgu kikiki (ape komen kakak saya?hehe)






tapi sekarang ni saya macam nak jadik cikgu la..tapi bukan dalam bidang kaunseling..kesian saya tengok cikgu kaunseling, terkejar-kejar .hehe mungkin cikgu bahasa Melayu?tapi sekarang ni dah ramai cikgu bahasa Melayu kan hehe kalau dalam group kerja saya, saya digelar cendekiawan sebab penggunaan bahasa saya hahaha iyolah tu..






nak ubah kerjaya?pro n kontranya?emmm..patut ke saya tinggalkan kerja sekarang ni?patut ke saya jadik cikgu?



1 comment:

azzahh said...

uwakakka....nak ubah kerjaya ker...saya alhamdulillah dalam profesion guru...memang doa ibu saya ni yang nak sangat tengok saya jadi cikgu....alhamdulillah makbul doa die....berkat doa ibuku aku berjaya masuk maktab....krn masa tu die memikirkan kalau saya dah kahwin bagaimanala keadaannya jika saya pergi kerja kul 6 pagi dan balik kol 11 malam kalau OT...kan...