Sunday, August 14, 2011

langsir raya rumah mak mentua!



saya memang bercadang nak buat langsir kat rumah mak mentua saya raya kali ini..saya tengok dah lama dah langsir ni.sejak saya kawin pada tahun 2006..5 tahun dah..bertukar ganti dengan yg langsir lama aje..




maksu tak dapat tolong jahit sebab mesinnya rosak..so hasrat saya dikuburkan aje..



bila dapat bonus yg pak Najib bagi, saya berkobar2 pulak nak ada langsir baru dan saya teringat sorang kakak yg pernah datang ke ofis saya dan cerita yang dia boleh jahit langsir..



saya call dan tanya samada dia nak ambil lagi tempahan..dia kata kalau simple2 boleh la hehhe



so saya pon setuju..



semalam, 13 ogos 2011 saya, husband, anak2 n adik ipar saya tuty munirah telah ke c4 seberang jaya utk beli langsir. kak nor pon datang sekali utk ukuran langsir.semalam husband dah ukur tingkap..



saya mintak tuty munirah pilih sebab nak wakilkan taste mak hehe mak tak dapat ikut, ada tadarus katanya..


kak nor pulak kata dia boleh buat 'kening' yg lipat2 tu..pilih punya pilih, match punya match, dapat lah langsir pilihan..tuty pilih kaler purple pink dengan corak 8 memanjang..



waaaaaaaaaaa bila nak bayar,huiyooooo tersasar bagetnye..memang tersasar sanagt2..bila tailor dah kira,kene ikut la kan.huhuhu



macam ni la agak2 stail langsir tu..tapi takde day curtain la.



tunggu ajela siap hehe sediakan jugak ongkosnya.before this kalau jahit biasa wuth flip n cangkuk tu around rm10 tapi kalo dah stail macam gambo tu,adoi naik lagik la upahnye..tersasar jugakla bagetnya..hehe







2 comments:

Feeqaishak said...

biasa la tu..bajet mmg sentiasa lari klu nak hasil yg cantik n terbaik kn...:)

.:chEyaNtie:. said...

nafsu nafsu nafsu tuuuuuuuuuu