Wednesday, February 24, 2016

Wanita yang paling bahagia #bukupengubathatilara

Allah mengatur sesuatu itu sangatlah sempurna..

Jadi..maka jadilah..

Buku bertajuk wanita paling bahagia di dunia karya dr. Aidh al qarni..antara penulis arab yang popular..diterjemah dengan begitu tepat dan  indah sekali oleh wan sallehah wan mahmood..
Terbitan international islamic publishing.

Dibeli sewaktu bertugas haji di tanah suci..1436h atau 2015.

Tidak tahu mengapa buku ini dibeli..

Hello..buat ape beli buku bahasa melayu di saudi sedangkan di malaysia banyak??!!

Tengok isinya sahaja sudah jatuh cinta..

Bahasanya indah..lembut..terus cintanya ke kalbu..masyaallah..

Rupanya..buku ini sangat2 membantu..
Membentuk hati..
Ilmunya tinggi..
Tentang apa yg perlu wanita islam lakukan untuk menjadi bahagia..disulami bagaimana kehidupan wanita islam secantiknya..

Buku ini membantu saya menjadi wanita yg lebih baik..

Saya gunakan sebagai pengubat jiwa semasa diuji allah sebulan yg lalu..alhamdulillah.sempat juga sedikit sebanyak dibaca sebagai membentuk diri sebelum diuji..

Hak saya telah saya hadiahkan kepada dia..
Jika dia bijak menggunakan buku ini,
pasti dia menjadi lebih baik dari saya..
Jika dia bijak menggunakan buku ini,
Pasti dia dapat melalui dgn baik semasa dia diuji allah pada masa itu..
Lebih baik dr dia diuji semasa diceraikan suaminya dulu.

Kena cari 1 sebagai ganti hak saya itu..

Oh ya..jika di malaysia, penterjemahnya lain..terjemahannya mungkin berbeza..

No comments: