Tuesday, June 15, 2010

tidoq ke tidur(tido)?



pada suatu hari...

ammar : mama, amar nak tidoq..
mama : tido laaa (tidur)
ammar :no no no..tidoq..
mama : eish..tido la ammar,bukan tidoq
ammar : tido..
mama : yes yes yes,good good..tido..
ammar : hehehe ma, tidoq laaa..
mama : eish..main2 tau..tido laaaaa
ammar : hehe mama,jom tido hehe

huhuhu dah duduk di penang, di sekitar orang yg berloghat penang, orang2 signifikan pon cakap loghat penang..so ammar pon dah berloghat penang..huhuhu mama akan tetap pertahankan loghat johor hehhehe..

air tetap ammar sebut air..:)

3 comments:

KiKie said...

yup mari pertahankan bahasa johor (bahasa melayu yg betul).
ARANE pun sebut air gak! kalu org sebut ayaq, dia tak paham. hahaha..

Qaseh said...

heheh..ammar nak jadi anak penang...makan nasi kandaq...

.:chEyaNtie:. said...

yes kikie!pertahankan!!haha tapi agak2 mmg akan ada pengaruh loghat penang ni kat ammar n insyirah,dah duduk kat sini kan..mama dia pon loghat dah ke arah utara.

kalo cakap biasa,org penang agak kurang faham..so utk memahamkan,kita cakapla penang..namun begitu johor tetap di hati..:)..

tapi seronoknye ada jugak time adik2 ipar akan cakap standard la ngan ammar..'mama die'..'nerake'..'besornye'..'lori die'hahaha aku mmg cakap gitu ngan ammar ..

takpela,kalo dia dapat cakap n faham dua2 bahasa,ok jugak..:)

sha,anak2 org jadik anak kedah,lahir kat kedah hahaha