Monday, November 4, 2013

Mama# berurut semasa berpantang

Cy tetap berurut walaupun czer..itupon dah hari ke 16..nak bg badan segar sikit..5 hari sejak 28 okt hingga 1 nov 2013.

Kali ni berurut dgn bidan kak ina dr bertam perdana.dapat suggestion dr fb komuniti bertam perdana.kata mereka kak ina biasa urut yg bersalin czer..

Kenapa tunggu sampai berbelas hari? Risau luka..masih seram lg hihi saya trauma lg.emosi x stabil haha. kata kak ina seawal 5hari dh bole urut..tp masa tu saya sakit lg kak oi..kalo normal, awal2 dah panggil urut..

Sebelum ini dgn mak lang lahar tiang tp dgr2 mak lang dah x sihat.kak ina buat urut dan tungku. Sebelum dia gerak ke rumah, kak ina akan call suruh bakar tungku.so bila dah sampai tungku pon panas.

Stail kak ina, dia urut sambil letak tungku kat kaki dan perut..dan dia akan fokus kat perut bg buang angin dan utk keluarkan darah beku di rahim tu..rasanya lebih kurang 3 -4cm dr luka..tak ditekan atau korek di perut..risau jugak luka kat dlm bermasalah pulak.sakit ke urut? Kiranya tangan kak ina ni berasa..sapa xtahan ha ha ha ha la jawabnya...

lepas siap urut, diletak bedak boros ke satu badan n muka.haaaa br nampak mcm org berpantang hahaha kemudian dibalut di perut dgn plastik wrap tu..nak carik bengkung lama2 segan pulak.malas nak membeli bagai..

5 hari kak ina ngurut, charge rm400..maknanya 1 hari rm80..tambah dengan rm80 utk cukur..huuuuui banyak gak tuuuu
.xpelah..ikhlaskan dirimu.untuk kebaikan diri jugak..

Ok..sesiapa  di sekitar pulau pinang dan kedah yg berminat nak dapat khidmat kak ina, hubungilah dia..0124589417-bidan kak ina. Dia juga ada kedai spa dan gunting rambut utk muslimah yg dikendalikan oleh anaknya di bertam putra..tuuu gambo dia tu..gambo ngurut xde la..xkuasa nak amik hahaha

2 comments:

Ce ArN JeR said...

salam sis... salam kenal.. sy ambil ea no fon kak ina tu.. bt simpan2... sy dri Penaga je.. tq..

.:chEyaNtie:. said...

ce arn jer ..sorry lambat reply..lama xtengok blog hihii..amik la..i m happy to share :)